måndag 17 november 2008

Lite nya smycken!

Här kommer lite nya smycken jag gjort på sistone (får ju inte bara bli kort).
Detta halsband med örhängen gjorde jag till en julutmaning på Hobby och Hantverksforumet där man skulle använda något rött. Jag gjorde ett hjärta i polymerlera och använde en stämpel för att få mönstret och sedan guldvax för att framhäva det. Hade sedan lite röda pärlor som passade till plus guldkedja och mellandelar i guld.

Ett set med fina vita pärlor med silverprickar jag hittade på Dollarstore, silverlined rocaille och filigranpärlor från Pagoni.

Ett treradigt armband med röda pärlor och guld.

Jag gjorde några hundben för att ha på kort och kom plötsligt på att det kunde vara kul att ha såna smycken också och här är resultatet. Halsbandet gjort av silvertråd och vita glaspärlor i olika storlekar.

1 kommentar:

Camilla sa...

Du gör sååå fina smycken.
Blir sugen på att börja själv, men nej nu räcker det med hobbies...*kanske*

Kram på dig:)