måndag 20 april 2009

Bidrag till MiMa's cybercrop!

Detta var det första kortet jag gjorde. Ett vintagekort, och jag älskar ju verkligen att göra såna. Jag använde bilder från Crafty Individuals och 3D-stickers från Panduro, plus lite romantiska papper, spets och band.
Man skulle göra ett kort med annorlunda form, inte fyrkantigt. Jag gjorde ett blomkrukekort som jag sett i en utländsk blog. Jag tyckte både att det var jättesött och fiffigt, för man skulle dra ut ett kort ur krukan.
Här är blomkrukekortet utdraget.
Detta var en monokromatisk utmaning och för en gångs skull blev det inte rosa utan grönt.
Denna utmaningen var att göra ett svart/vitt kort.
Här var det en bingobricka där man skulle välja en vågrät eller en lodrät rad och göra ett kort efter.
En utmaning där man skulle använda sig av en dikt/citat. Jag skrev ut en dikt av Karin Boye som jag använde. Bilden är också gjord av henne, en akvarell.
En alteredutmaning där man skulle använda något runt och dekorera med något runt. Jag hade en rund spånburk jag gjorde om och dekorerade locket med lite runta daggdroppar och en rund embossad gulddekoration.
Ett kort efter en skiss.
Gjorde faktiskt en LO till CCn. Gör ju inte så ofta såna. Det är våran lilla Cindy som är motivet. Hon ligger och gosar i soffan.

2 kommentarer:

Wildärtan sa...

Många otroligt vackra bidrag du hunnit med!! Jag var inte ens hemma *typiskt*

Li@n sa...

Men hjälp säger jag bara HUR mycket kreativitet har du egentligen!!! Du får gärna dela med dig lite (gärna mycket) till mig. Min hjärna kanske kunde få åka på träningsläger till dig?
Jättefina alster allihopa, ser att det inte bara är jag som älskar grönt, gillar vintage. Det där blomkortet är ju helt underbart. Hur 17 ska jag hinna lifta härifrån nu när jag har så dumma jobbveckor :(

Kram kram Lian