måndag 27 juli 2009

Stamp tapestry!

Jag har en ny passion! Stamp tapestry! Jag vet inte riktigt hur man ska översätta det till svenska, stämpeltapisseri kanske. Det låter lite konstigt. Men i alla fall så köpte jag ett set med små stämplar från See D's, 41 st i ett set. Och det är så kul att fundera fram olika motiv.
Här har jag stämplat krukor och sedan stämplat blommor i dem. Jag var förstås tvungen att maska krukorna lite. Fjärilsstämpeln kommer från Laura Ashley.

Här har jag också använt stämplarna från See D's. Textstämpeln kommer från Hobby och Hantverk. Jag har använt ett kakpapper som mask på cardstocken och duttat på Distress ink, faded jeans, med en skumgummibit. Och så en av mina andra favoriter: Pearl Maker på kakpappret. Det fungerar så bra, och det är kul att kunna sätta pärlor lite här och där.
Här har jag använt peg stämplar från Laura Ashley. Swirlstämpeln kommer från Crafty Individuals. Även här lite Pearl Maker.

6 kommentarer:

Petra sa...

Underbara kort. Tror att nr 2 med kakpappret blev min favvo. Men, nä förresten alla är liiika fina.
Kram
Petra

Nita sa...

wow så underbara kort! jättefina allihopa
kram
Nita

BellaMio sa...

Ojojoj!!! Så otroligt snyggt!! Ovanligt oxå! Du har verkligen en unik stil... Här kommer jag titta in ofta :)

Tack för titten...

Anonym sa...

Vilka underbara kort!!! Sååå vackra motiv!!

Uzaan sa...

Men wow! Vilka läckra kort.

Wildärtan sa...

Du är verkligen en stjärna på att sätta ihop motiv så att det blir snyggt!