onsdag 28 oktober 2009

Easel kort och några askar!

Här är ett s k Easel kort jag gjort, dvs "stafflikort". Såg den på Cindy Lawrences blogg, men det finns även en tutorial hos Splitcoast stampers. De har haft en easelcardutmaning. http://www.splitcoaststampers.com/forums/showthread.php?t=463458 Jag tyckte det var så vackert att jag var tvungen att prova på. Pappren är från Basic Grey och motivet från Stämpelbodens fina julkit. Jag har embossat den i guld och distressat kanterna med Antique Linen och Peeled Paint. Textmotivet är från Inkido.
Här är en liten origamiask jag gjort. Tänkte man kunde ha lite julgodis i om man blir bortbjuden till nån. Pappret är från Basic Grey. Har sen dekorerat med hemsnickrad blomma, lite pärlfloss, ett fotohörn i metall och en fin spets. Hängde en liten bjällra i framkanten.
Insidan av asken med papper från Vivi Design och text från det underbara julkitet från Stämpelboden.
Här är ett grattiskort till gubben som fyllde år för några dar sedan. Designpappret är från prima och motivet från Graphic 45. Har dekorerat med en liten charm och band. Texten är stansad med Cuttlebug och alfabetet är CB Fancy Pants.
Presenten fick han i denna asken. Designpappret på locket är från Prima och på kanterna från Basic Grey. Har också stansat ut löv med Cuttlebugen. Motivet på locket är från Graphic 45.

5 kommentarer:

Wildärtan sa...

Weeeh - så mycket snyggt!! Gillar det MYCKET! Tack för inspirationen:-)

Yvonne sa...

Oj,oj,oj vad mycket fint. Kortet var superläckert. Ska kolla in den länken när jag kommer hem från Thailand (åker fredag)
Ha det gott!
Kramar//Y

Vixen sa...

Såååå snygga alster!! Sitter här och gapar du e såå duktig!

Petra sa...

Oh så fint. Både kortet och askarna.
Kram
Petra

Anonym sa...

Åååååå, så fina saker du gjort!!!!
Du är jätteduktig.
Kram!/ Elisabet, KiF