torsdag 30 juni 2011

Lekt med alutejp och alcoinks!

Såg en häftig film på Youtube där en tjej gjorde en dörrskylt med aluminiumtejp och alcohol inks. Det blev otroligt läckert och var väldigt inspirerande. Så nu har jag lekt lite också. Jag gjorde ett kort där jag satte på massor med små bitar av tejpen och torrembossade en del med grodan och färgade dem sen med alcoincs. Jag skar också ut en blomma med grodan och torrembossade och färgade in den och satte ihop den med en fyrkantig brad. Till texten använde jag filtthickers som jag klistrade fast på en cardstockbit och  sen satte alutejp uppepå och embossade runt kanterna. Mönstret på bokstäverna och runt biten gjorde jag med embossingpennan. Det blev rätt läckert tycker jag.



4 kommentarer:

Mikaela sa...

Ngt mer färgglad än min!! I LIKE!

ska tetsta det med sen!

Annelie sa...

SNYGGT!!!

Elisabet sa...

Superläckert!!

Carina sa...

Så häftigt detta blev.Har länge funderat på att försöka jag med.Gillar denna stilen.

Jättesnyggt!