måndag 9 februari 2009

Ett Kort om Dagen!

Kort i Fokus har en månadslång utmaning i sitt forum. Man ska göra ett kort om dagen, och man får då en utmaning varje dag i veckan, utom söndag. Sedan har man veckan på sig att göra kort och har sedan möjlighet att vinna ett litet pris.
Måndagen började med att man skulle göra ett kort med minst ett hjärta i. Mitt kort blev ett hjärta, med lite fint dekorationspapper. Försökte få den att efterlikna en chokladask.
På tisdagen skulle man göra ett kort som skulle ha vitt plus en annan färg som bas. Sedan skulle man föra in en färg till med någon liten dekoration. Jag gjorde ett vitt och rosa babykort, och satte dit en liten ljusblå rosettt.

Nu skulle man göra ett babykort fast det fick inte vara rosa eller ljusblått. Så mitt blev grönt. Man skulle också ha med en stämpel, och den mest babylika jag hade var hÄngelstämpeln.

Här skulle man göra ett trifoldkort. Och jag var ju tvungen att testa Penny Black-stämpeln jag köpte av Mia Puh, så det blev ett påskkort.

Detta var en materialutmaning, med massor med olika dekorationer som skulle vara med.

1 kommentar:

Camilla sa...

Vilka fina kort du gjort... Du är jättekreativ... Gillar kortet längst ner här...

Ha det bäst

Kramar