måndag 27 september 2010

Bidrag till Altheas Mix samt fler julkort!

Den här veckan hos Altheas Mix är det rosa som gäller. Mita kör rosa bandet-kampanj och vill därför att man gör ett rosa julkort och säljer det dyrt och skänker pengarna till rosa bandet. Och det är ju ett lovvärt initiativ. Speciellt för mig som har en mamma som haft bröstcancer. Mitt kort har ett stämpelmotiv från October Stamps, bakgrundspapper som jag gjort själv och sen lite rosa spets och ett rosa band, och sen en blomma och lite bling för att avsluta det hela.
Det här kortet var det ju lite mer jobb med. Jag har maskat två olika Sarah Kay-stämplar och ett fönster från Prima. Som vägg har jag stämplat en stolpe från Vilda Stamps. Trottoaren är stämplad med en stämpel jag gjort själv. Jag har skurit ut fönsterrutorna och satt plast bakom och sen stämplat en julgran som jag satt bakom plus en gardin av röd spets.
Här har jag gjort ett ganska enkelt julkort med motiv utskrivet från nätet, två olika papper, en bit spets och lite Pearl Maker. En god-jul badge med lite tråd bakom.

Inga kommentarer: