onsdag 27 april 2011

Alster till Skaparlustens tävling på Skrotboken!

Skrotboken har ju en tävling denna månad som sponsras av Skaparlusten. Man kan vinna ett superfint paket med grejer. Jag har gjort en LO till denna tävling och  riktigt flippat ut. Man skulle använda boksidor och färga in dem på olika sätt. Jag skrynklade först ihop sidorna och drog sen med distressdyna i alla veck som blev. Limmade dem på en cardstock och duttade sen på modeling paste. I den stämplade jag med olika stämplar som jag färgat in med brun stämpeldyna. Jag duttade ochså på med kopparfärgad akrylfärg, duttade också samma akrylfärg på några stämplar och stämplade på boksidorna. Medan modeling pasten fortfarande var blöt strödde jag i embossingpulver och värmde. Jag dekorerade med en fågelbur från Tim Holtz med kopparfärg och crackle paint. Fågeln och en fjäril har fått modeling paste och embossingpulver på sig. Jag använde också guldfärgad folie som jag färgat med alcohol inks, och gjorde vingar och en textruta. Till journaling har jag använt en bit av boksidan som jag målat tunt med pärlfärg och sedan skrivit med svart tuschpenna. Blommorna är även de gjorda av boksidan och duttade med distresserdyna.

Inga kommentarer: