torsdag 5 april 2012

Glad Påsk och en "äggstra" utmaning hos 100% NORR!

Jag vill önska alla mina läsare en riktigt Glad Påsk!
Vi har en liten "äggstra" utmaning över påsken på 100% NORR. Gå in här och kolla!
Här är mitt inspirationsalster. Ett plastägg som man brukar köpa som är fyllt med godis. Jag slipade lite på ytan med sandpapper för att få färgen att fastna (vit gesso) sen duttade jag också på med modeling paste för att få lite knottrig yta. Jag har sedan gått lös med olika vita dekorationer. En dunremsa och spets runt kanten, blommor, vingar, fågel, swirls, pärlor och en vit organzarosett.


Jag har också gjort ett påskkort med bakgrund från en fin servett. Sen har jag en söt påskbild som jag hittat på nätet som jag satte på en Nellie Snellen-diecut och sen dessa på en doily som jag skurit ut med Cameon.

4 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Underbart färgglatt påskkort.
D
Påskägget är superfint
Glad Påsk

onkis sa...

WOW!
Vilket fint påskägg.
Glad påsk.

Annelie sa...

Härligt ägg och fint kort, gillar : ) !!!

Mikaela sa...

o jössres va läckert!!

undervart stort tack för kommehtaren i min blogg. burken e en vanlig plåtburk med locka som ja hade hemma i min altringslåda :)