fredag 15 juni 2012

Min bloggvecka hos Marmils!

Förra veckan var min vecka att blogga alster hos Marmils. Detta visade jag:
På det första kortet använde jag rubons i kanten av mitt motiv. De var kvadratiska med jag tyckte inte de passade in, så jag skar av dem diagonalt och satte i kanten istället.


Här har jag använt en del chipboardfigurer som jag fick i mitt DT-paket. De är anpassade till pappren som jag också fick, Wild Blossom från Dovecraft. Jag fick också chipboardramar, denna klädde jag med självhäftande cardstock och satte små plastblommor med bling runtom.


Här gjorde jag ett tjejigt kort med papper från samma serie som ovan. Jag använde också självhäftande textilband som hör till samma pappersserie. Motivet är en Dufex-sticker.


På detta kortet har jag använt Laura Ashleys fina pappersserie Love Song. Sammetsrubonsen är också från den serien samt den broderade braden i mitten av blomman.


Här är ett försenat Mors Dags-kort, också gjort med Laura Ashleys saker. Kortstommen med embossade detaljer är designat av Laura Ashley samt 3D-bokstäver, 3D-motiv och självhäftande textilband. Jag har också dekorerat med lite outlinestickers.



Här är ett riktigt tjejigt kort med Dufex-stickers som motiv, ett kul papper med handväskor och blingdekos. Texten har jag stansat ut ur glittrig rosa kartong.


Till sist några små korgar jag gjort av spillbitar. De är jätteenkla att göra av sex remsor papper, fyra till korgen, en till bandet runt och en till handtag. Sen dekorerar man som man vill. Anvisningar till korgarna finns här


Inga kommentarer: