lördag 30 juni 2012

Alster till Svensk Scrapbookings CC!

Svensk Scrapbooking har just nu en pågående Midsommar-CC och jag har gjort några alster till den.
Några kort efter skisser, ett kort efter speciella kriterier, en LO efter vissa kriterier, några mixed media alster, en liftning och en med färska blommor.
På detta kort har jag använt Cameon till blommor, balettflickan och labeln. Stämplade röda blommor och en fin text.

Även till detta kort har jag använt Cameon. Här är det labeln, bården och texten. Kamén har jag gjort genom att göra en avgjutning av en brosch jag har och sedan göra en kopia med självtorkande lera som jag sedan målat.


Här skulle man följa en skiss. Tagen är print and cut med Cameon. Fjärilarna utstansade med en Martha Stewart-stans och texten med Tim Holtz-die.


Här har jag gjort en layout med bilder jag tog strax innan midsommar av Umeälven mellan Storuman och Tärnaby. En blåsig kylig dag, men med sol och glittrande vatten. Väldigt vackert med fjället med snö på i bakgrunden.

Jag gjorde en sida i min Art Journal till en utmaning med skiss. Bokstäverna gjorde jag genom att spackla modeling paste genom en bokstavsstencil. Jag mistade bakgrunden och stämplade text och bård. Fjärilarna är urklippta från ett papper jag skrev ut och sedan fästa med multimedium.

Den här var roligast att göra. Man skulle göra ett mixed media-alster med någon form av levande blommor. Jag använde en mindre canvas som jag grundade med gesso och sedan målade på med olika akrylfärger och gesso. Jag ritade och klippte ut  de röda blommorna och fäste med multimedium, stämplade Dyan Revealys figur på papper, paperpiecade hennes klänning och fäste alltihop med multimedium. Stansade ut bokstäverna och fäste med multimedium. Fäste till sist ett litet provrör på canvasen där man kan hälla lite vatten och sätta blommor efter årstid, i detta fallet kungsnejlikrot som blommar ute.




3 kommentarer:

Mia sa...

Herregud!!!! min vän
Såååå mycket fint du har gjort!
Ja här känner man sig som en latmask. Men jag gör annat istället, för tillfället. :)
kramizz

Marita Johansson sa...

WOOHOOW vad mååånga underbara alster

Kram

Katja/MezzaNotte sa...

oh, så många fina alster, verkligen inspirerande!! Gillar din art journal sida :))
Kram Katja