onsdag 26 december 2012

Marmils blogg igång igen!

Nu är bloggen hos Marmils igång igen efter ett uppehåll i höst. Här är några alster som jag skapat av mitt DT-paket. Just nu har det blivit mycket julkort förstås.
De två första är uppbyggda med bokstäver. Det översta är figurer från Smirk som håller upp Merry Christmas. I kanten har jag satt silvriga peeloffs.

Det andra kortet är gjort med olika jultags som jag satt på ett snöre och där jag klistrat glittriga bokstäver på tagsen. Det fina julpappret är från SEI och i kanten har jag satt guldiga peeloffs.

Till detta kortet har jag använt en färdig kortstomme från Laura Ashley. Jag har satt på guldiga julstickers och guldglittriga bokstäver. Sen en grönprickig rosett som pricken över i.

Jag fick en sån fin mittdekoration i mitt paket, som jag kände att jag ville göra  nåt speciellt med. Jag hittade ett gäng med fina röd/oranga sammetslöv som jag limmade under dekorationen. Det blev en jättefin blomma.
Jag satte blomman som  fokus på det fina pappret från SEI. Sen stansade jag ut God Jul från cardstock.


Nästa kort har ett gulligt nallemotiv från Dufex. Även här papper från SEI och peeloffs i kanten.


Även detta kort har ett Dufex-motiv, men med en söt vinterflicka. Texten är rosaglittriga stickers.


Detta julkortet var rätt kul att göra. Jag fick ett ark med julstickers i mitt DT-paket som jag använde till att göra ett landskap. Den söta snögubben fick vara fokus. Sen klistrade jag dit gran-, tomte- och stjärnstickers på det. I det ena övre hörnet satte jag några julkulor.





1 kommentar:

Marita Johansson sa...

Många fina julkort

Kraaaaaam