söndag 10 oktober 2010

Alster till Svensk scrapbookings födelsedags-CC!

Svensk Scrapbooking har denna helgen födelsedags-CC för de fyller 4 år. Jag har gjort några kort till de olika utmaningarna.
Detta kort gjorde jag efter utmaningen "Gör din egen bakgrund". Jag har först stämplat växten och fjärilarna som är från Artemio och sen embossat dem med clear. Sen har jag svampat med olika blå nyanser av distresser. På kanten har jag använt en självhäftande spets som mask och duttat på med distressers Tea Dye och Vintage Photo. Jag har stämplat med en skriftstämpel och Antique Linen. Sen har jag dekorerat med brun Pearl Maker ett guldfärgat organzaband och en biljett.


Nästa utmaning var lifta detta kort. Jag har följt förlagan ganska bra. Bilden har jag skrivit ut från nätet och det rosa pappret är från Basic Grey. Detta har jag monterat på en bit wellpapp som jag skrapat kanterna på och inkat kanterna med Chestnut Roan. Nertill har jag en bit spets och en bit brunt blommig band. Och så lite Pearl Maker förstås.

Här ett kort efter en skiss som Dilorf gjort. Hon gillar ju stilen Clear & simple väldigt mycket och det syntes på skissen. Så mitt kort är sånt också. Jag har rivit nederkanten på pappersbitarna. Banderollen har jag stämplat och klippt ut, jag har också stämplat grattis på banderollen. Kronan kommer från Scrapmoment.com. 

Inga kommentarer: