torsdag 19 juli 2012

Några kort med Stampscapes!

Jag fick en beställning av en granne till hennes sondotter som älskar hästar och har en egen häst, så jag skar ut en figur från en font med en flicka på häst med Cameon. Sen ritade jag i den och färglade. Jag använde mina Stampscapes till bakgrunden och limmade på flickan på hästen. Om man tittar noga kan man se att hästen har en massa ögon, men så ville beställaren ha det, eftersom hästen heter Argos, som var en jätte i den grekiska mytologin med hundra ögon.

Nästa kort är ganska likt kortet i inlägget nedan, och de är stämplade vid samma tillfälle. Detta stämplade jag först och skulle använda till Rembrandt-inlägget, men såg att det blev för lite himmel för ovädersmolnen, så jag stämplade en till med lite mer himmel. På detta kortet fick det bli soluppgång istället för oväder. Lite glitter i vattnet har jag förstås, men det syns väldigt dåligt på kortet.


Inga kommentarer: