onsdag 25 juli 2012

Vintagesmycken!

Det har inte blivit så mycket scrap på senaste tiden, men jag har knåpat ihop lite smycken istället. Jag köpte läckra mässingshängen Vintaj på Hobby och Hantverk och kollade sen Vintajs hemsida. De har gjort vansinnigt läckra vintagesmycken där. Kolla här! Jag blev inspirerade av det och hade dessutom köpt ett halsband på loppis med vintagepärlor som jag plockat sönder, så det blev lite nya grejer. Jag såg att man kan torrembossa mässingshängena med speciella embossingplattor, men jag tänkte att jag testar med mina från Cuttlebug och det funkade bra.
Här har jag använt en metalldekoration och limmat på en metallbricka från Panduro. Sen har jag limmat på några blingstenar satt på en kedja och monterat i lite gamla glaspärlor.

Här har jag använt en likadan metalldekoration, men sen hängt på en Vintaj metallhänge som jag först torrembossat i Cuttlebugen. Jag limmade på ett litet hörn längst ner. Sen har jag hängt på lite pärlor och kedja och fäst en lång kedja med gamla glaspärlor.


På detta haslband har jag använt en smyckedel i mitten och hängt på pärlor och en liten bricka från Tim Holtz. Sen även här en kedja med pärlor inmonterade.


Här ett charmarmband och några par örhängen.


8 kommentarer:

Stephi sa...

men så snygga, vad duktig du är! Ser ju köpta ut.

Stephi sa...

men så snygga, vad duktig du är! Ser ju köpta ut.

Marita Johansson sa...

Sååå läckra

Kraaam

Mia sa...

Vilka ljuvliga smycken!!
Va duktig du är! Visste inte att höll på & pärlade också.
Roligt tycker jag!
Kramizz

Angelica sa...

Supersnygga!!
Snacka om mångsidig, jisses vad du är duktig.
Ha det gott!!

Cornelia sa...

Tjusiga smycken!

Serafin sa...

Otroligt läckra smycken!

Emma sa...

Riktigt fina! Du har verkligen talang! :)