tisdag 11 oktober 2011

Blommor med molding paste!

På Svensk Scrapbooking är det en tjej som visar blommor hon gjort med gesso. Hon har tagit vanliga pappersblommor, målat på med gesso och sedan värmt med embossingfönen så det bubblar. Blommorna får en rolig struktur då. Sedan mistar man och chalkar kanter och så, och sätter lite pärlor och sånt i mitten. Jag har ju ingen gesso hemma, men väl molding paste. Så jag använde det på samma sätt och det funkade utmärkt. Resultatet ser du här. Där finns också några andra blommor jag gjorde (till höger) som jag stämplat på med en textstämpel och sedan mistat och chalkat. Jag använde akvarellpapper till allt (ca 200 g).
Sen tänkte jag att jag har ju använt molding paste tillsammans med embossingpulver och värmt alltihop på papper, så varför inte försöka även göra såna blommor. Och det fungerade jättebra! Embossingpulvret blir fint glänsande. Jag strödde på lite på måfå, jag ville inte ha det heltäckande. Sen gjorde jag lika som de andra blommorna, mistade och chalkade. Jag fick dutta lite med distressink också, för det vita pappret lyste igenom på några ställen. Visst blev de läckra?!

3 kommentarer:

eWa sa...

Otroligt läckra ! Så suverän du blivit på detta Pippin !
Kram Eva

maxell sa...

Aaah va härligt.

Visst bubblar den där pastan bara för härligt... och oförutsägbart. Användbart till massor. Dina blommor är rent ut sagt skitsnygga!

Petra sa...

Supersnygga blommor.
Kram