söndag 19 februari 2012

Saltmålning hos Skrotboken!

Idag publicerar vi ett inlägg hos Skrotboken som handlar om saltmålning. Man strör salt, vanligt bordssalt eller grovsalt i vattenbaserade färger och får jätteläckra effekter. Jag har tidigare använt salt när jag färgat in siden, men inte i papper. Nu testade jag det och färgade in mitt papper med Distress Stain och strödde sen bordssalt på kanten och grovsalt i mitten. Sen gjorde jag en layout av det hela. Jag duttade på lite svart gesso i kanten och stämplade med Tim Holtz stämplar. Jag läte en del av det fina saltet sitta kvar, det glittrade så fint som frost.
Den översta bilden visar hur pappret såg ut när det torkat men innan jag borstat bort salt.

4 kommentarer:

Carina sa...

Vad det blev LÄCKERT:)

Elisabet sa...

Riktigt läcker effekt. Och en snygg lo också.

Mikaela sa...

läckert!!1 vilken effekt!

Pysselfröken sa...

Så häftigt!