måndag 27 februari 2012

Spillpapperskort!

Ibland får jag ett ryck och dyker ner i min spillpapperslåda, bara för att se vad som finns där. Och ofta hittar jag en massa små bitar av fina papper som jag inte kommer ihåg att jag hade. Nu har jag gjort ett par kort av sånt.
Det lila kortet har en massa småbitar av Maja Design-papper. Sen körde jag ut ett par Spellbinders-labels och stämplade och embossade en hälsning. Jag använde Pearlmaker på labeln och dekorerade med massor av blommor och lite pärlswirls.

På detta kortet använde jag papper i brun/beige och blå/turkos. Några bitar från 7 Gypsies och ett antal bitar som jag inte har en aning om. Som motiv har jag en liten fågel jag gjort i självtorkande lera. Blomman som jag gjort själv har fjädrar från en järpe. Hittade också en bit metallspets som jag satte dit på några ställen.

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Två verkligt fina kort!
Gillar alla snygga detaljer.

Cornelia sa...

SUPERFINA kort! Jag försöker också alltid att kika i spillpapperslådorna först och använder mycket där ur... men hur jag än gör, så tar det aldrig, aldrig slut?! Konstigt.

Ha en härlig dag!