lördag 25 februari 2012

Vad gör man med en tom tejprulle från Biltema?

Jo, jag gjorde en burk av den, perfekt storlek för det. Botten och lock skar jag till av en kartong med tunn wellpapp, och sen klädde jag in det hela med aluminiumtejp, som jag torrembossade och limmade saker under. Det var lite olika utstansade saker, som en label, nyckel, nyckelhål, krona, lite bokstäver och fyra daggdroppar som jag tyckte kunde se ut som nitar.
På locket satte jag blommor i alutejp, efter ett tips på en blog, och en liten fågel även den klädd med alutejp. Jag gjorde också en knopp av några silverpärlor som man använder att öppna burken med. All tejp kladdade jag sedan in med svart gesso. Den sitter så bra på metallen, till skillnad mot nån annan svart färg som jag har och som inte fastnar alls. Det blev rätt häftigt faktiskt.





8 kommentarer:

Carina sa...

Ja det har jag också funderat på....men aldrig har jag tänkt att göra en burk av den:) Så himla SNYGG det blev.
Trevlig Helg!!
Kramis

Emma sa...

Vilken läckerhet!!! :D

Tigerblomma sa...

Den är ju sååå läcker! Jag satt faktiskt och tittade på mina tomma tejprullar och funderade häromdagen. Nu behöver jag ju inte fundera längre. :-)

Angelica sa...

Snyggt!!
Ha en bra helg!

Iffa ...... sa...

KLockren!! Så himla läcker =) Tack för tipset om att kunna använda "skräp" =)))
Kram Iffa

Sara sa...

Supersnyggt och väldigt kreativt! Har aldrig funderat på vad man skulle kunna göra med dem, utan slänger dem rakt ner i soppåsen... :-)

Marita Johansson sa...

WOOW så himlans läcker
Kramis

Malin sa...

Men så snygg den blev...tanken har inte slagit mig att den kan bli en burk!