tisdag 29 maj 2012

Lite nytt från Cameon!

Jag har hittat flera fina fonter med ramar, så jag tänkte att man kan ju säkert göra lite print and cut filer av dem. Och det funkade, efter lite justeringar. Så här blev några av dem. Grattis-ordet skrev jag dit på tagarna.

Sen såg jag en tutorial i Silhouette-forumet där de visade hur man skär ut en fyrkant i en bakgrundsdesign. Jag gjorde en bakgrund av olika swirls, kopierade den och skar ut en fyrkant i den andra med hjälp av "subtract"-kommandot. Jag märkte att den inte hade "svetsat" riktigt på två av kanterna men det rättade jag till sen.

3 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Åhhh man blir ju riktigt sugen på en cameo när man ser allt fint du hittar på med din

Mia sa...

Underbara!!! Du är så himla duktig!!

doodlingdebbie sa...

Very pretty Pia, I love to see what the sketch pens can do. I hardly use them but you have inspired me to do more. Thank you.