lördag 6 november 2010

Bidrag till Pysselmyrans tävling!

Hos Pysselmyran ska man denna vecka göra ett bidrag med alcoinks. Jag tyckte det verkade kul, så jag testade en metod jag sett hos Splitcoaststampers nån gång. Jag tog en bit plast från en förpackning, stämplade en växt på ena sidan och la ut lite 3D-lack på den andra sidan. Där droppade jag i alcoinks i olika färger, strödde på lite mikropärlor i rött och lite Beadazzle i guld och sedan skrynklade ihop lite vitt silkespapper och lade uppepå. Sedan var det bara att låta det torka och göra kortet. Det mönstrade pappret kommer från Prima, jag tycker det är så vackert. Jag satte alcoink-motivet på en label från Spellbinders och dekorerade med ett fint band och en bukett blommor.

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Himla snyggt!
Jag älskar att kladda med alco-ink så jag har gjort ett kort jag också.
Måste läsa igen hur du gjort detta för det var så läckert.
Ha en trevlig helg!
Kram//Y

Yvonne sa...

STORT GRATTIS till vinsten.
Jag blev ju lottad till vinst och den vann jag ju bara för att det bara var du och jag som tävlade,hahaha
men jag är såå glad
Jättefint kort du gjort till 100%norr
ha en bra vecka
kram//Y